Obezite Cerrahisinde Destek Grupları Neden Önemli?

obezite cerrahisinde destek grupları

2006 yılında üniversiteden mezun olduğum yıl obezite ameliyatlarını araştırmaya başlamış ama ameliyat olmaya 2014 ocak ayında karar vermiştim. 10 yıla yakın düşündüm yani. Çok araştırdım. İngilizce ve Türkçe bulabildiğim her kaynağı okudum. Obezite ameliyatı olmuş insanların bir araya geldiği forumlara üye oldum, buluşmalarına katıldım, aklıma gelen her şeyi sordum… Hatta çok iyi hatırlıyorum, Türkiye’de ilk Gastric Bypass ameliyatı olan kızla da bizzat tanışmıştım.

Demeye çalıştığım, midenizin üçte ikisini aldırmak, öyle bir gecede alabileceğiniz bir karar değil. Olmamalı da. ‘Of yeter ben diyet yapmaktan sıkıldım, ameliyat olacağım!’ diye gecenin 3’ünde bir hezeyan anında alınmamalı bu karar. Tüm hayatınızı değiştiren, ciddi bir ameliyat bu. Ve tüm önemli kararlar gibi, sizden daha deneyimli olanların fikirlerine danışılarak verilmesi, daha doğru olur.

Tıpkı benim ameliyat öncesi doktorumun diğer hastalarıyla telefonda konuşarak aklımdaki tüm soru işaretlerini gidermem ve ameliyattan saatler önce bile hastaneden taburcu olmak üzere olan başka bir hastasıyla son endişelerimi paylaşmam gibi… Böyle hassas ve önemli bir konuda, manevi destek çok büyük bir ihtiyaç. Çünkü tamamen yabancı olduğunuz yeni bir dünya bu. İster benim gibi yıllardır araştırıyor olun, ister bugün Duodenal Switch’in ne olduğunu öğrenmiş olun; her gün yeni bir şey öğrenmeye devam edeceksiniz -tabi isterseniz-. Ben şahsen büyük bir zevkle yapıyorum bunu… Bilgi almak kadar vermek de hoşuma gidiyor. Zaten ameliyat öncesi ve sonrası desteğin ne kadar önemli olduğunu bildiğim için bu blogu açtım 🙂

Peki nerede bu obezite destek grupları?

Eskiden forumlar vardı, şimdi Facebook var. Onlarca obezite destek grubu var Facebook’ta ama hepsi tarafsız değil. Nasıl mı? Çünkü çoğu grup, obezite cerrahisi doktorları tarafından açılan ve onların asistanları tarafından yönetilen gruplar. Ve ne yazık ki -tarafsız görünmeye çalışsalar da- kendi uyguladıkları prosedürler hariç diğer ameliyat türleri hakkında konuşulmasını bile istemedikleri grupları var. Nereden mi biliyorum? Çünkü geçtiğimiz kış aylarında bu ameliyatı olmaya karar vermişken, H… C…’un destek grubuna katıldım. Yazdım çizdim sordum ettim, amacım daha çok bilgi sahibi olmaktı. Daha doktoruma karar vermemiştim. Hangi ameliyatı olmam gerektiğini düşünüyordum hatta o zamanlar.

Ve Duodenal Switch (DS) ameliyatını keşfettim! Tabi ki ilk önce üye olduğum obezite grubunda bunu sordum. Nedir bu ameliyat, kim yapar, H. Bey yapıyor mu vs. diye bir soru sordum. A-ah bir de ne göreyim, sorum silindi gruptan! Ama neden? Bir kuralı mı ihlal etmiştim? Yoo hayır. Nedenini asistanına sorunca anladım ki H. Bey bu ameliyatı yapmıyor ve yapmadığı için de sayfasında yayınlansın istemiyor… Tercih onun tabi ama bu tavır hiç samimi gelmemişti bana. Sen orada potansiyel müşteri arıyormuşsun anlaşıldı deyip, gruptan çıkmıştım. Arkasından Tuğrul hocayı keşfettim zaten ve gerisi geldi…

Bu arada benim de üye olduğum bir destek grubu var, adı Obezitem.com. Pek çok üyesiyle tanıştım ve sık sık yazışıyoruz Facebook’ta, ya da telefonda görüşüyoruz. Herkesten yeni bir şeyler öğreniyorum. Geçen gün de beni Amerika’da yaşayan DS’li bir hanımefendinin açtığı destek grubuna üye yaptı doktorum sağolsun. Grubun adı Duodenal Switch Patients. İngilizce’niz varsa mutlaka üye olun. ‘Ben bile çok şey öğreniyorum’ dediğinde şaşırmıştım ama gerçekten de öyle. İki gündür yorumları inceliyorum ve her hastanın birbirinden farklı olduğunu ama yine de ne kadar çok ortak yönü olduğunu görünce mutlu oluyorum. Bu yolculukta hiçbirimiz yalnız değiliz. Dünyada milyonlarca obezite hastası var ve yüzbinlercesi de ameliyatlı. Geriye deneyimlerden ders çıkarmak kalıyor…

Destek gruplarından öğrendiklerimi paylaşacağım sizinle de 😉 Bir sonraki yazıda artık…

Bir Cevap Yazın

